Registreren

[BEANTWOORD] dermatitis

Vraag & antwoord 28 augustus t/m 4 september 2011.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar

[BEANTWOORD] dermatitis

Berichtdoor Wil » vr 26 aug, 2011 20:43

Mijn hond Missy (bijna 10)heeft al een aantal jaren last van vulvaplooidermatitis wat matig tot redelijk onder controle te houden is door schoonhouden en als het te erg wordt (zo eens per jaar) een AB kuurtje.
Een paar weken geleden was het echter zo erg dat haar hele vulva ontstoken was en moest er weer AB aan te pas komen.
Ik heb al veel geprobeerd maar het komt steeds weer terug. Ook omdat ze een soort randje rondom heeft waar urine maar ook vuil in achter blijft.
Op dit moment bet ik alleen 2 a 3x per dag na de grote uitlaatronde en voor het naar bed gaan met verdunde echinaceatinctuur omdat het er nu nog mooi uitziet door de recente AB kuur.
Ik had ook groene leempasta gekocht (want het komt zeker terug) maar kan ik dat er wel opsmeren? want ik heb de ervaring dat de dermatitis onder zalf of creme gaat zitten broeien en dan verergert.

Kun jij me adviseren?

*Dierenarts*
*Dierenarts*
Aantal honden: 3

Re: dermatitis

Berichtdoor Tannetje » di 30 aug, 2011 10:24

Hm, als het heel erg wordt kun je haar er aan laten opereren. Dan halen ze een deel van de huid weg waardoor de plooi minder diep wordt en dan is hij beter droog te houden.
Mijn ervaring is helaas dat je kunt zalven en doen wat je wilt, het blijft terugkomen.

Dingen die je nog wel kunt proberen zijn: ontgiften, de zuurgraad van de urine in de gaten houden en mogelijk iets verhogen, zinkzalf proberen (werkt drogend).

succes, Tannetje
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Re: [BEANTWOORD] dermatitis

Berichtdoor Wil » wo 31 aug, 2011 20:51

Bedankt voor je antwoord.

Wil

Keer terug naar Gastschrijver Tannetje Koning (2011)