Registreren

[BEANTWOORD] Jeuk en rode plekken

Vraag & antwoord 28 augustus t/m 4 september 2011.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal honden: 1

[BEANTWOORD] Jeuk en rode plekken

Berichtdoor Peggy » di 30 aug, 2011 20:58

Hoi Tannetje,

Sinds een paar weken heeft mijn hond Kaya (11maanden) kale plekken waar ze ook veel aan krabt, dit deed ze voorheen ook wel maar nu bijt ze ook nog. Ik ben naar de dierenarts geweest, deze dacht aan mijt. Dit was het niet, ze heeft toen een spuit tegen de jeuk, antibiotica en een speciale shampoo gekregen. Echter hielp dit alles niet, daarbij komt er nu ook vocht uit de tepels, zijn ze opgezet en rood. Dus ben ik terug gegaan naar de dierenarts. Deze denkt aan een voedsel-allergie, ze krijgt vanaf dat ze ongeveer 4 maanden is rauw dit is iets wat de dierenarts respecteerde maar hij adviseert nu met de vermoedelijke allergie brokken te voeren. Dit zijn dieetbrokken, echter heb ik er geen fijn gevoel bij.

Ik heb gedacht aan een eliminatie-dieet, maar dit wordt lastig aangezien ze al veel diersoorten gehad heeft (paard, rund, kip, geit, lam, konijn, kalkoen, hert, parelhoen, kangaroe, eend)

Wat raad je aan?

Alvast bedankt!

*Dierenarts*
*Dierenarts*
Aantal honden: 3

Re: Jeuk en rode plekken

Berichtdoor Tannetje » wo 31 aug, 2011 17:01

Hm, ja, dat bedoel ik dus met niet alle diersoorten geven die je kunt vinden. Dan kun je geen goed eliminatiedieet meer doen.
Struisvogel zie ik niet in het rijtje staan. Soms kun je ook een diersoort enmen die ze nog maar heel weinig heeft gehad.
Aangezien de injectie (ik neem aan met langwerkende prednison) niet goed geholpen heeft moet je wel aan een voedselallergie denken.

Is ze schijnzwanger? Als dat zo is kan het ook daarmee te maken hebben. Heeft ze dit al eerder gehad na de loopsheid?
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Peggy » wo 31 aug, 2011 17:48

Ze is loops geweest toen ze 5 maanden was. Toen heeft ze geen "lekkende" tepels gehad, ze waren wel wat groter.

Wat betreft de diersoorten baal ik nu ook flink. Zelf dacht ik aan duif om te elimineren, hier kan ik vrij gemakkelijk aan komen, is dit ook geschikt?

*Dierenarts*
*Dierenarts*
Aantal honden: 3

Berichtdoor Tannetje » wo 31 aug, 2011 20:18

Die "lekkende" tepels vind ik wel raar. Zijn de melkklierpakketten ook opgezet? Of heeft het met de huidklachten te maken?
Duif is ook goed. Houd wel in gedachte dat het gevogelte is. Sommige honden die allergisch zijn voor kip, zijn dat ook voor ander gevogelte, maar het hoeft niet.
Afbeelding

*Haagse Podenco's*
*Haagse Podenco's*
Aantal honden: 2

Re: [BEANTWOORD] Jeuk en rode plekken

Berichtdoor Aquillo » do 01 sep, 2011 00:08

Ik zie ook geen haas, cavia en rat staan :wink:
Groetjes, Cynthia

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Re: [BEANTWOORD] Jeuk en rode plekken

Berichtdoor Peggy » vr 02 sep, 2011 07:17

Bedankt voor het antwoord!

@Aquillo: klopt, haas is wel een optie, dankje :)

Keer terug naar Gastschrijver Tannetje Koning (2011)