Registreren

[BEANTWOORD] Colloidaal zilver *met aanvulling*

Vraag & antwoord 28 augustus t/m 4 september 2011.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Herder Sportiefje*
*Herder Sportiefje*
Aantal honden: 5
Aantal katten: 2

[BEANTWOORD] Colloidaal zilver *met aanvulling*

Berichtdoor Yopper » do 01 sep, 2011 19:49

Misschien op de valreep, maar ik hoop dat je mijn vraag nog kunt beantwoorden. Ik zag in een ander topic je opmerking dat zilverwater goed is tegen multi resistente bacteriën.

Zelf is onze Yoeri nu 9,5 jaar oud onder behandeling met bio-resonantie. Zijn immuunsysteem was niet in orde en hij heeft/had bacteriën en parasieten. Sinds de behandeling is hij al veel verbeterd, doch op zijn achterste gedeelte van rug en dijbenen heeft hij nog steeds opnieuw hotspot achtige plekken. Deze behandel ik nu als ondersteuning met zilverwater.

Echter op mijn vraag hoeveel druppels en in welke potentie ik het inwendig kan geven, kreeg ik het antwoord dat zilverwater inwendig uitsluitend werkt als het immuunsysteem in orde is. Kun je miscchien iets meer info over zilverwater op zich geven. Alvast vriendelijk bedankt.
Laatst bijgewerkt door Yopper op vr 02 sep, 2011 20:48, in totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

*Dierenarts*
*Dierenarts*
Aantal honden: 3

Re: Colloidaal zilver

Berichtdoor Tannetje » vr 02 sep, 2011 11:24

Volgens mij, maar dt weet ik niet 100% zeker, werkt colloidaal zilver direct dodend op bacteriën, schimmels en gisten en hoeft het immuunsysteem daar niet 100% voor te werken.
Ik zou niet weten hoe het het immuunsysteem beïnvloed.
Afbeelding

*Herder Sportiefje*
*Herder Sportiefje*

Re: [BEANTWOORD] Colloidaal zilver

Berichtdoor Yopper » vr 02 sep, 2011 12:36

Goedemiddag Tannetje, Dank je wel voor jouw antwoord. Als ik het goed begrepen heb, zou het zilverwater inwendig "slechts" het immuunsysteem activeren, mits dit goed werkt, en niet direct inwerken op de schimmels en bacteriën.

Ik ben nu op het werk, maar ik zal dit weekend die passage even quoten naar dit topic.
Afbeelding

*Herder Sportiefje*
*Herder Sportiefje*

Re: [BEANTWOORD] Colloidaal zilver *met aanvulling*

Berichtdoor Yopper » vr 02 sep, 2011 20:58

Ik kan in de tekst niet zo snel terugvinden dat het immuunsysteem in orde dient te zijn, dat is mij in de begeleidende mail aangegeven, wel staat dit er over inwendig gebruik:

Zilver doodt vele bacteriën wanneer het in direct contact komt met bacteriën, maar zodra zilver het lichaam binnenkomt gebeuren er
chemische reacties met het zilver zodat het niet meer als zuiver zilver gezien kan worden. Zilver reageert heel gemakkelijk met een
aantal stoffen zoals zwavelverbindingen, stikstofverbindingen, chloor , zwavel, e.d. waardoor telkens chemische reacties plaats vinden
en andere stoffen of zouten door verbinding met zilver ontstaan.
Wanneer we zilverwater innemen ontstaat er meteen al een probleem. Bij het passeren van de maag reageert het maagzuur direct met
zilvermoleculen of zilver-ionen en wordt zilver omgezet in zilverchloride. Dit is een in water onoplosbaar zilverzout dat geen zilverionen
afgeeft. Omdat zilverchloride geen zilver-ionen afgeeft kan dit theoretisch niets uitrichten. Ammoniak in het bloed reageert
weer met zilverchloride waaroor er weer wat zilver vrij kan komen. Zilver bindt zich graag aan zwavelbruggen van eiwitten. Deze
eigenschap maakt het ook weer mogelijk de uitscheiding van zilver te bevorderen.
We kunnen het bloed chemisch zien als een soep van heel wat chemische stoffen, eiwitten en eiwitverbindingen, waarvan er
verschillende tussen zitten die gemakkelijk een chemische reactie aangaan met zilver.
Het algemeen verspreide verhaal van de kleine zilverdeeltjes die door het bloed zwerven om onderweg bacteriën te doden is een leuke
fantasie, maar eerlijk bekeken kan die absoluut niet volgehouden worden.
Afbeelding

*Dierenarts*
*Dierenarts*
Aantal honden: 3

Berichtdoor Tannetje » za 03 sep, 2011 10:40

Ik zie ook niet hoe zilver gebonden aan eiwitten het immuunsysteem kan stimuleren.
Ik weet dus niet hoe het werkt maar ik gebruik het juist ook bij dieren met een verzwakt immuunsysteem. Ik ga ervanuit dat als een dier een infectie met een bacterie, schimmel of gist niet zelf op kan lossen, het immuunsysteem sowieso verzwakt is. En dan werkt colloidaal zilverwater prima.
Afbeelding

*Ere-lid*
*Ere-lid*
Aantal honden: 2

Berichtdoor Jet » zo 04 sep, 2011 11:40

Anneke misschien een leuk boek als je meer wilt weten:Colloïdaal zilverwater, uitgever Ankh-Hermes ISBN 97890-2020396-7 of www.live-silver.com
Dieren zijn mijn beste vrienden,hoewel ik mensen ook niet kan missen.

Afbeelding

*Herder Sportiefje*
*Herder Sportiefje*

Berichtdoor Yopper » zo 04 sep, 2011 15:50

Jet schreef:Anneke misschien een leuk boek als je meer wilt weten:Colloïdaal zilverwater, uitgever Ankh-Hermes ISBN 97890-2020396-7 of http://www.live-silver.com

Dank je, ik heb het gelijk besteld.... :voer20:
Afbeelding

*Ere-lid*
*Ere-lid*

Berichtdoor Jet » ma 05 sep, 2011 08:26

:voer20:

Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 4

Berichtdoor Yachimov » ma 05 sep, 2011 09:36

Hoi,

Even een reactie op het coloidaal zilver.
Ikzelf ben ermee behandeld voor de ziekte van lyme. Het zilverwater is een aantal keren rechtstreeks
ingespoten. Mijn imuunsysteem lag op dat moment behoorlijk plat. Het heeft enorm goed geholpen, waardoor ik me nu weer goed voel, en alles weer kan zoals ik wil.
Bij ons in huis wordt het nu voor allerhand kwaaltjes etc gebruikt, inwendig en uitwendig, van blaasontsteking tot oogontstekening tot gewone wondontsmetting, bij onszelf en bij onze honden.

Groetjes
Astrid
Laatst bijgewerkt door Yachimov op di 13 sep, 2011 19:54, in totaal 1 keer bewerkt

*Herder Sportiefje*
*Herder Sportiefje*

Berichtdoor Yopper » ma 05 sep, 2011 11:37

Dat is fantastisch als het zo werkt, dat zal een hele opluchting zijn geweest. Je zou hier overigens wel de conclusie uit kunnen trekken dat in sommige gevallen inname niet voldoende is, vanwege het direct inspuiten. Maar ik ga er straks goed voor zitten als het boekje binnen is en ik hoop dat er dan meer duidelijk wordt..
Afbeelding

*Herder Sportiefje*
*Herder Sportiefje*

Berichtdoor Yopper » ma 19 sep, 2011 19:36

Boekje gelezen. Vond het vaak wel "moeilijk" om goed te begrijpen. In ieder geval is het mij wel duidelijk geworden dat de werking niet afhangt van een goed werkend immuunsysteem, maar juist door aanpak van parasieten, schimmels, bacteriën etc juist een verbetering teweegbrengt.

Maar ik heb nog wel een vraag. Ik gebruik nu het CZ van Cruydhof maar deze is fiks aan de prijs, waarschijnlijk door hoge potentie. Nu begreep ik dat juist een lagere potentie effectiever is. Op internet zijn er talloze aanbieders, maar ik vind de keuze daarin moeilijk, want kwaliteit is natuurlijk wel belangrijk.

Ik vond dit adres het meest aansprekende:

www.helderengezond.nl

Willen jullie eens meekijken ????
Afbeelding

*Ere-lid*
*Ere-lid*

Berichtdoor Jet » ma 19 sep, 2011 19:46

www.colloidaalzilver.nl

Hier kan je het rustig kopen, je bepaalt zelf de concentratie.

Afbeelding

Keer terug naar Gastschrijver Tannetje Koning (2011)