Registreren

[BEANTWOORD] vraag over rauw voer voor katten

Vraag & antwoord 1 t/m 5 april 2012.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal katten: 2

[BEANTWOORD] vraag over rauw voer voor katten

Berichtdoor DOLLEKE » za 31 maart, 2012 18:54

Beste Erwin

Aangezien mijn 2 ragdoll katten van droogvoer of blikvoer diaree kregen ben ik overgestapt naar rauw voer.
Ze doen het heel goed met rauw voer .
Ze zijn actief ,hun stoelgang is ok en ze zien er goed uit!
Eerst aten ze verschillende merken zoals carnibest enz... maar nu eten ze alleen haaksbarf rund!!
Ik maak me dan ook zorgen of ze voldoende voedingstoffen binnen krijgen die ze nodig hebben.
Volgens mijn dierenarts is dat voldoende maar om mij een beetje gerust te stellen heeft ze me
visolie meegegeven en daar doe ik af en toe een druppel in hun eten van.
Wat denkt u is dit voldoende???
Groeten

*Any Animal*
*Any Animal*
Aantal honden: 3

Re: vraag over rauw voer voor katten

Berichtdoor Erwin v. G. » zo 01 apr, 2012 18:11

Beste Dolleke,

Katten.....ja dat is een verhaal apart. :P

Katten zijn de baas en dat geldt ook voor hun eetpatroon. Allereerst ben ik verheugd te horen dat je Ragdolls het beter doen op rauwe voeding. Weer een empirisch bewijs.

Katten wisselen vaak van smaak. Ze doen dit naar mijn mening ( dit is dus een hypothese) omdat bepaalde nutriënten meer in de ene voeding dan in de andere voeding voorkomen. Het lichaam neemt enkel op wat het tekort komt en als het gevaarlijk tekort komt, ontstaat er een zogenaamde "craving" naar een bepaald voedsel.

Het supplementeren van een multivitamine, een omega-3 en probiotica op onregelmatige basis is dan ook een goede aanvulling op het ontstaan van mogelijke tekorten.

Je katten zullen vanzelf weer een "craving" naar andere nutriënten krijgen en dit voer weer even links laten liggen en voor wat anders kiezen.

Keer terug naar Gastschrijver Erwin van Gijtenbeek (2012)