Registreren

[BEANTWOORD] Congenitale Vestibulaire Ataxie en epilepsie

Vraag & antwoord 1 t/m 5 april 2012.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8
Aantal katten: 2

[BEANTWOORD] Congenitale Vestibulaire Ataxie en epilepsie

Berichtdoor Eranthe » ma 02 apr, 2012 17:34

Hallo Erwin,
Hartelijk welkom op Voer Natuurlijk. Mooi om jouw visie op uiteenlopende zaken rondom rauw voeren te lezen.

Ik heb een dwergteckel teefje van drie jaar. Van pup af aan lijdt zij aan congenitale vestibulaire ataxie. Toen ze een jaar oud was kreeg ze aanvallen. Eerst alleen maar braken en dan vooral na het eten van bepaalde vlees soorten, maar na verloop van tijd werden de aanvallen erger en is epilepsie vastgesteld. Ze is enkele weken geleden geopereerd aan kwaadaardige mamma tumoren. Daarbij zijn de melk lijsten aan de linkerkant verwijdert en haar eierstokken.
Tegen de epilepsie krijgt ze dagelijks 12,5 mg. Phenoral. Mijn reguliere dierenarts wil deze gaan afbouwen, omdat hij van mening is dat de epilepsie enkel en alleen door de kanker komt en tevens wil hij haar vaccineren. :|
Toch heeft ze een paar weken na de operatie nog een toeval gehad. Weliswaar niet zo heftig als voorheen, maar erg gerust ben ik er niet op.
Zou de congenitale vestibulaire ataxie ook epilepsie kunnen veroorzaken?
En hoe kan ik mijn hond het beste ondersteunen om kanker tegen te gaan? Ze staat nu op een menu van prooien en zelf samengesteld (wild). Mijn holistisch dierenarts zegt dat ik beter geen groenten en fruit als extra's kan geven. Toch lees ik dat bepaalde zetmeel arme groenten kanker afremmen. Doe ik er goed aan om ze toch te voeren? En welke supplementen zou je absoluut aanraden?

Alvast hartelijk dank voor je tijd.
Groeten, Karen
Groetjes, Karen

*Any Animal*
*Any Animal*
Aantal honden: 3

Re: Congenitale Vestibulaire Ataxie en epilepsie

Berichtdoor Erwin v. G. » di 03 apr, 2012 20:37

Beste Karen,

Dit is niet mis wat je hond mankeert.

Congenitale vestibulaire ataxie is een aangeboren aandoening en erg complex. Daarboven nog epilepsie ( niet te geloven..)

CVA kan epilepsie veroorzaken.

Kanker is een onderwerp apart waar ik echt een boek over kan schrijven hoe dit ontstaat. Dat is een enorm complex onderwerp. Kanker is eigenlijk het ultieme survival van een cel. De cel is dusdanig lang getergd geweest door de omgeving en een foute epigenetische programmering dat het besloten heeft om te overleven en ongebreideld te groeien.

Als ik een supplement mag adviseren; valeriaan melissa, magnesium en vitamine B complex en verder basale rauwe voeding.

Sterkte..

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*

Re: [BEANTWOORD] Congenitale Vestibulaire Ataxie en epilepsi

Berichtdoor Eranthe » wo 04 apr, 2012 01:43

Hartelijk dank voor je antwoord. Valeriaan/Melissa krijgt ze inmiddels al. Voor wat betreft de vitamine B-complex en magnesium; mag ik deze ook in de vorm van Chlorella toedienen? Of is dit niet afdoende? Zo nee, welk vitaminen B-complex raad je me dan aan? Ik durf haar namelijk niet zomaar iets te geven, omdat veel vitaminen preparaten bol staan van de toevoegingen waarvan ik niet weet of ze kwaad kunnen met het oog op de epilepsie en kanker?
Groetjes, Karen

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*

Berichtdoor Eranthe » wo 04 apr, 2012 21:47

Nog een vraag rondom congenitale vestibulaire ataxie. Wat is de prognose voor een hond met deze aandoening? Deze bedoel ik in het algemeen, dus niet zozeer met betrekking op mijn hond die tevens aan epilepsie lijdt. Alvast dank!
Groetjes, Karen

*Any Animal*
*Any Animal*
Aantal honden: 3

Berichtdoor Erwin v. G. » do 05 apr, 2012 06:28

Beste Karin,

De kwaliteit van een supplement. Een heel goed onderwerp.

Ik kan je de multivitamine van phytonics aanbevelen. Enkel bij dierenartsen verkrijgbaar. Verder werk ik met de preparaten van Bonusan. Het enige bedrijf dat ik ken met hoge kwaliteit supplementen. Ook enkel verkrijgbaar via artsen en therapeuten.

Wat betreft congenitale vestibulaire ataxie is de prognose niet gunstig. Het proces staat stil of verergert progressief......

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*

Berichtdoor Eranthe » do 05 apr, 2012 13:08

Erwin, ontzettend bedankt voor je mening en adviezen. Top van je! :voer20:
Groetjes, Karen

Keer terug naar Gastschrijver Erwin van Gijtenbeek (2012)