Registreren

[BEANTWOORD] extra ondersteuning bij aortastenose?

Vraag & antwoord 1 t/m 5 april 2012.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

[BEANTWOORD] extra ondersteuning bij aortastenose?

Berichtdoor veramon » di 03 apr, 2012 20:44

Hallo Erwin, van harte welkom op ons forum: wat fijn dat je onze vragen zo uitgebreid beantwoordt! :voer20:

Ik heb ook een vraag:
mijn nu 10 jarige Golden Retriever is 3 jaar geleden ernstig ziek geworden en gediagnosticeerd met in 1e instantie een ruggemerginfarct (waar ze goed van is hersteld) en middels een echo en Doppleronderzoek met een ernstige aortastenose.
Als gevolg daarvan heeft ze een ernstig vergroot hart, kortademigheid en de neiging tot vochtophoping rond hart en longen.
Ze hoest veel en kan zich maar zeer beperkt inspannen: we wandelen dus vrij vaak maar ook vrij kort en in haar tempo, in diverse voor haar aantrekkelijke gebieden.
Ze krijgt 2x dagelijks Benekor en furosal.

Ik voerde haar al enige jaren 1x per 2 dagen en ze deed het daar erg goed op, maar ik ben daar na de ziekte en diagnose mee gestopt en op advies van diverse (holistische) DA's overgegaan op -dagelijks- KVV.
Inmiddels krijgt ze wel weer 4x per week NRV omdat ze er zoveel voldoening van heeft, erg rustig eet en m.i. alles erg goed verteert.
Ik geef haar vooral biologisch voer, veel (geschoten) wild, 1x per week vette vis (sardines of haring), vuile pens, regelmatig een bio ei in de schil en dagelijks toevoegingen zoals (zelfgemaakte) kefir met gepureerde (wal)noten/kruiden/groenten/kiemen/fruit/knoflook (maar niet steeds hetzelfde of alles tegelijk) en extra omega 3 visolie.
Zij is i.p. erg rustig en gaat nooit over haar grenzen.. kán dat ook niet, natuurlijk en -zoals voorspeld- ik merk nu een gestage achteruitgang van haar mogelijkheden..
Over het algemeen is zij een tevreden hond.
Ik weet natuurlijk dat er binnen afzienbare tijd een moment aanbreekt dat ik beslissingen moet gaan nemen, maar dat moment is er nog niet en ik wil het ondertussen zo gemakkelijk en fijn en goed mogelijk voor haar maken: is er nog iets te bedenken waarmee ik haar kan ondersteunen?
Dat zou toch wel erg fijn zijn..
Alvast bedankt voor je antwoord!
Afbeelding

*Any Animal*
*Any Animal*
Aantal honden: 3

Re: extra ondersteuning bij aortastenose?

Berichtdoor Erwin v. G. » wo 04 apr, 2012 09:50

Beste Veramon,

Dit is echt een structurele anatomische afwijking. Gezien alles in het lichaam aan elkaar samnhangt leiden inderdaad veels organische systemen hieronder.

Wat ik lees doe je het al perfect en helaas kan ik er niets verder aan toevoegen.

Als er symptomatische reacties zijn moet je die aanpakken.

Sterkte.

Keer terug naar Gastschrijver Erwin van Gijtenbeek (2012)