Registreren

KVV of natvoer?

Hier kun je alles plaatsen over katten en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1
Aantal katten: 2

KVV of natvoer?

Berichtdoor -Tom- » di 03 dec, 2013 23:54

Freggeltje hier eet blijkbaar heel graag Maya's Duck en Rodi (Ja ik weet het, niet de beste KVV, maar dat is het enige dat ik hier in de buurt vind dus zolang ik geen grotere vriezer heb zullen ze het daarmee moeten doen) en ze laat er haar natvoer zelfs voor staan. Ik geef ze 's avonds normaal afwisselend Real Nature en Almo Nature. Overdag hebben ze gewoon brokjes staan (shame on me :mrgreen: ).
Wat is naar jullie mening dan het beste? Het natvoer of de KVV? Ontlasting lijkt een stuk minder te zijn met de KVV.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Re: KVV of natvoer?

Berichtdoor daatje » wo 04 dec, 2013 13:21

:voer27: Zolang je nog brokjes hebt staan(shame on you) zou ik me eerlijk gezegd niet zo druk maken om natvoer of Kvv. Persoonlijk zou ik de brokken weglaten en helemaal op Kvv overgaan, ook al heb je niet de beste soort. Hier krijgen ze trouwens wel de almö visvarianten, mmm zo lekker.
Je zou ook een dag spiervlees kunnen geven met wat Kvv. Spiervlees kun je dan wel lekker mee variëren. Ik weet niet of je een vriezertje hebt, maar je zou misschien wat losse kipnekjes kunnen kopen.

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 2

Berichtdoor Monique77 » wo 04 dec, 2013 16:19

Tsja, in mijn idee is KVV beter voor katten dan natvoer (al vind ik het natvoer van Almo wel weer erg fris en lekker eruit zien ;) )
Hier heb ik helaas een week lang gourmet moeten geven om ze van de brok af te krijgen, maar als ik de KVV nu meng met de gourmet eten ze om de gourmet heen haha
Duidelijk taal toch, van die katers ? ;)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

Afbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » wo 04 dec, 2013 16:27

Waar ik vooral om zou denken is om het taurine gehalte. Je geeft honden kvv's en die bevatten doorgaans minder hart dan varianten voor katten. Taurine moet een kat echt via de voeding binnen krijgen.
Zelf zou ik er dan ook zeker wel hart naast gaan voeren. Als je er spiervlees naast gaat geven zou ik voor soorten gaan die niet in de kvv's zitten die je voert, zo heb je meer variatie.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor -Tom- » wo 04 dec, 2013 21:04

Tja, katten KVV is hier nergens te krijgen. Freggeltje eet bijna alles, maar Miwmiw is heel erg kieskeurig. Alma is eigenlijk het enige dat ze eet (zolang het de vis maar niet is), buiten de brokjes dan. Heb al een paar keer geprobeerd ze helemaal op natvoer te zetten, maar dan valt ze echt veel te veel af, dus heb ik me er al bij neergelegd dat ze gewoon brokjes en een blikje natvoer wil.
Maar aangezien Freggel dus blijkbaar liever de KVV heeft dan het natvoer, was ik aan het denken om dan gewoon een beetje meer KVV uit te halen en haar dat te geven in plaats van het natvoer. Als ik haar dan gewoon elke dag een kippenhartje ofzo erbij geef, dan kan dat dus helemaal geen kwaad? Of is dat zelfs niet nodig als ze door de dag nog gewoon wat brokjes knabbelt ook? Vullen die brokjes dat tekort dan aan? Almo is immers ook niet echt compleet.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » wo 04 dec, 2013 21:14

Er zijn meer mensen die brokvoer bij geven. Persoonlijk zou ik geen brokjes de hele dag door geven. Je zou wel s'morgens brok kunnen geven beide en s'avonds bijv. de 1 kvv en de ander blik. Ik zou er toch elke dag een hartje en een paar keer per week spiervlees erbij geven inderdaad voor de taurine. En als Freggeltje (leuke naam) bijna alles lust en je kunt wild krijgen in kleine porties(de slagers hier hebben nu wild) is dat een pracht afwisseling.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor -Tom- » wo 04 dec, 2013 22:26

In principe krijgen ze 's morgens gewoon een portie brok, maar die eten ze gedurende de dag op, niet in 1 keer. Gebeurt ook genoeg dat ze 's morgens wat eten er van, en dan gedurende de rest van de dag niet, maar ik heb het voor de katjes eigenlijk altijd al laten staan als ze het niet ineens op aten. Dus is ondertussen eigenlijk al een gewoonte geworden. Heb nog nooit een katje gehad dat schrokte of een katje dat te dik werd, dus heb er nooit echt de noodzaak van ingezien om het weg te nemen (en eigenlijk nooit echt bij stilgestaan ook niet).
Had vandaag 2 bosduiven gekregen van een collega, en daar heeft ze wel een tijdje aan zitten knabbelen. Dus dat lust ze in elk geval al wel.

Keer terug naar Kat & Rauw