Registreren

Katten zijn onuitstaanbaar geworden

Hier kun je alles plaatsen over katten en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Turkse Schoonheden*
*Turkse Schoonheden*
Aantal katten: 15

Re: Katten zijn onuitstaanbaar geworden

Berichtdoor ginnie » ma 10 feb, 2014 17:02

400 euro is wel heel veel, volgens mij zijn ze er al veel goedkoper. Ik heb het ergens gezien, maar dat kan ook op een ander forum zijn geweest. Ik zal er eens naar zoeken.
En dan hoor ik het wel over eventueel gedragstherapie ;)
groetjes van Wendy en de poezenbende

*Turkse Schoonheden*
*Turkse Schoonheden*

Berichtdoor ginnie » ma 10 feb, 2014 17:06

Deze is vrij goedkoop. werkt met coolpacks. Voor wat meer geld (maar nog zeker geen 400 euro!) heb je er een met ingebouwd koelelement.
Er zijn dus zeker mogelijkheden :) Met wat meer zoekwerk is er vast nog wat anders te vinden dat misschien meer bij jullie past

http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ere/101227

*Grote dierenvriendin*
*Grote dierenvriendin*
Aantal katten: 4

Berichtdoor Oscar » ma 10 feb, 2014 17:51

Eten ze wel goed vers nu of zijn het nog steeds van die mieperds qua eten? (meen me te herinneren dat het nogal lastig was om ze over te zetten, toch?)
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 2

Berichtdoor Bincie » ma 10 feb, 2014 17:58

Ze eten alleen wild van bandit of konijn van tinlo/haaksbarf.
Als ik er iets anders doorheen meng eten ze het zeker niet, ook al is het maar een theelepeltje.

Maar ik heb inmiddels een filmpje gemaakt. In dit geval van Rossi.
In het filmpje probeer ik ook te spelen maar dat gaat lastig met de tel erbij in je hand.
Maar het boeit hem toch verder niet. Momenteel is ie de boel weer flink bij elkaar aan het mauwen en zeuren.

Hoe kan ik het filmpje plaatsen? Of kan ik het iemand in pb sturen?
Ben bang dat het namelijk te groot en te lang is.

*Grote dierenvriendin*
*Grote dierenvriendin*

Berichtdoor Oscar » ma 10 feb, 2014 18:05

Is dat wel gevarieerd genoeg? 1 smaak Tinlo/Haaksbarf is in ieder geval niet compleet, weet niet hoe dat bij Bandit zit. Hoeveel wegen en eten ze?
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » ma 10 feb, 2014 18:07

In de wild versie van bandit zitten zeker meerdere diersoorten.
hert/ree/haas/konijn en nog iets geloof ik.
Dus op zich eten ze wel meerdere diersoorten.
Rossi is nu 5,1 kilo
Vito 6 kilo.

Rossi woog 5,4 en Vito 6,4.
dat is dus wel aardig gezakt.
De hoeveelheden die ze krijgen had ik al vermeld.

150 a 200 gram per kat gezien het lichaamsgewicht.

Oscar schreef:Is dat wel gevarieerd genoeg? 1 smaak Tinlo/Haaksbarf is in ieder geval niet compleet, weet niet hoe dat bij Bandit zit. Hoeveel wegen en eten ze?

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » ma 10 feb, 2014 18:15

daarbij eten ze als spiervlees alleen maar rundvlees erbij. Poulet of tartaar. Iets anders gaat er niet in helaas.
Ben ook even niet meer van plan om iets anders te kopen aangezien ik zo ontzettend veel moet weg gooien :-(

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*
Aantal honden: 1

Berichtdoor Vivianneb » ma 10 feb, 2014 18:45

Filmpje kan je eventueel bij youtube of photobucket uploaden en de link hier neerzetten
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » ma 10 feb, 2014 19:07

Oke hierbij de link.

Voorop gesteld dat dit dus bijna de hele dag zo gaat.
Voor wat betreft het krabben aan de kast, de plantenspuit hebben we al gehad.
Zilverfolie er al op gedaan en dubbelzijdig plakband.
Nu als ik het zie haal ik hem weg maar ook niet altijd meer omdat ik er wel genoeg van heb.
Vito zat op dat moment buiten en nu zijn ze samen binnen de boel bij elkaar aan mauwen.

http://www.youtube.com/watch?v=zR4E15xSiAU

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*

Berichtdoor Vivianneb » ma 10 feb, 2014 19:19

Beetje een klassieker dit...
Ik zie een kat die enorm door(in) de war is en het echt niet naar zijn zin heeft..
Wat gebeurt er:
Kat krabt - iemand roept streng zijn naam - kat kijkt om - NEE! - eh? Kat snapt er geen drol meer van
Dit gebeurt een aantal keer (hij krijgt namelijk aandacht op een negatieve manier als hij dit doet... en pas een correctie als hij omkijkt)
Hierna ga je hem fysiek wegzetten waardoor de kat alleen nog maar meer verward raakt en dan wil je met hem spelen? Neh... zou ook niet meer willen ;)

De juiste volgorde zou zijn:
Kat doet poging tot - FOEI ROSSI (of nee Rossi) - kat kijkt om... super vrolijk zeggen "kijk eens hiero!! Hier kan je aan krabben!
Ik was zelfs zo gek dat ik het voor ging zitten doen, en als ze het deden oh zo blij en trots, desnoods snacks erin...
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » ma 10 feb, 2014 19:33

Zoals gezegd, dit is een moment opname. Zoals jij het zegt die fase hebben wel al lang gehad. Ik heb al het mogelijke al geprobeerd.
Idd snacks op de plek waar hij krabben mag. Spelen doe ik meerdere malen op een dag maar hij loopt gewoon weg en wil zijn zin door drijven.
Of hij speelt even en dan begint het weer.
Correctie hebben we al meerder malen op het moment zelf gegeven.
Maar ik begin er gewoon zat van te worden.

Begrijp me niet verkeerd ik heb zelf meerdere honden trainingen gedaan en weet echt wel wanneer je moet corrigeren. Maar bij hem werkt het gewoon niet. En dat is echt sinds ze kvv krijgen.
Eerder hadden ze dit gedrag beiden niet.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » ma 10 feb, 2014 19:41

En het is overigens niet zo dat hij de hele dag aan de kast krabt. het is meer rusteloos rond lopen en hard mauwen.

*Turkse Schoonheden*
*Turkse Schoonheden*

Berichtdoor ginnie » ma 10 feb, 2014 19:44

Je ben met je correctie net te vroeg of net te laat ;)
dus ofwel net voor hij iets gaat doen (dan doet hij (nog) niets verkeerd) ofwel net te laat en dan is het al achter de rug. Hij snapt dan niet meer waar het nou om gaat, zijn idee 'ik sta hier toch alleen maar?' De correctie moet komen binnen een fractie van een seconde, anders dan wordt de link al niet meer gelegd tussen het gedrag en de correctie.

Als je hem dan weghaalt, wat je op het juiste moment doet trouwens, zeg je er verder niets bij, waardoor hij de associatie met het woord NEE niet gaat maken. Immers je haalt hem daar alleen maar weg.

klopt het dat dit kastje aardig in de doorgang staat? Doet hij dit alleen daar of ook ergens anders? Waar dan?
Je kunt proberen om een (kleine) krabpaal daar neer te zetten in het hoekje waar hij zit te krabben. Beloon hem als hij de krabpaal gebruikt. gebruik je stem, mooie hoge stem en prijs hem maar :) aaien werkt vaak ook heel goed. Stimuleer hem op de paal te gebruiken in plaats van de kast.
Als dat erin zit kun je heel voorzichtig de paal een klein stukje verplaatsen tot je hem daar hebt staan waar je hem wilt hebben. En met een klein stukje bedoel ik ook een heeeeeel klein stukje.

Om het echt op te lossen zul je moeten achterhalen wat de oorzaak is van dit gedrag, maar hiermee kun je alvast proberen om het krabben een klein stukje te verleggen.

Je ziet dat hij op een gegeven moment geagiteerd raakt. Zijn staart gaat heen en weer en hij likt zijn lippen met zijn tong. Dat zijn stresssignalen.
Hij kan zijn natuurlijk gedrag (krabben) niet vertonen en raakt gefrustreerd. Hij loopt dan uiteindelijk weg en dan wil je met hem spelen. Maar hij is dan niet (meer) in speelstemming.

Wat Vivianne zegt, een andere krabplek voorzien en hem daarvoor belonen is een heel goed idee.

Ik zou je heel graag willen helpen en ik denk, op basis van dit filmpje, dat ik dat kan :) Maar dat is natuurlijk aan jullie.

Voor nu kun je denk ik met de tips die je hier nu hebt gekregen aan de gang. En onthou, timing is everything!

*Huggy, Forumkat 2008*
*Huggy, Forumkat 2008*

Berichtdoor Sylvia » ma 10 feb, 2014 19:46

Je hebt al veel reacties gehad. Hier zijn ze ook baldadig hoor, zeker onze jongste :roll: :mrgreen: maar dat betekend dat we een super opgeruimd huis hebben, eten hoef ik hier ook niet te laten liggen en plastic vind ik zelf eng, dus dat ligt hier ook zeker niet.

Verder vraag ik me af of het vechten echt vechten is (dus echt ruzie en mekaar verwonden)? Of is het meer stoeien op een lompe manier. Want ook dat gaat hier soms tekeer, maar ze verwonden elkaar niet, dus het is speels armpje drukken (zo noemen wij het altijd).

Goed dat je de hulp van een GT in gaat roepen.
Groetjes Sylvia

*Turkse Schoonheden*
*Turkse Schoonheden*

Berichtdoor ginnie » ma 10 feb, 2014 19:46

Bincie schreef:En het is overigens niet zo dat hij de hele dag aan de kast krabt. het is meer rusteloos rond lopen en hard mauwen.

Hij mist iets. Denk niet dat het met de voeding te maken heeft. Misschien in zoverre dat hij voorheen voeding gebruikte in plaats van krabben, maar dat kan ik zo niet zeggen zonder meer informatie.

VorigeVolgende

Keer terug naar Kat & Rauw