Registreren

Rauw vlees en warm weer

Hier kun je alles plaatsen over katten en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 2

Rauw vlees en warm weer

Berichtdoor Bincie » do 22 mei, 2014 19:36

Ik ben even benieuwd hoe jullie dat doen met dit warme weer als de kat zijn eten niet op eet.
Wij gooien het weg maar met dit weer gaat het echt vies stinken en onze container word maar 1 keer in de 2 weken geleegd :-(
Ik zou niet weten waar ik het laten moet. Hoe doen jullie dat?

*Koninklijke Labjes*
*Koninklijke Labjes*
Aantal honden: 2

Re: Rauw vlees en warm weer

Berichtdoor annemiek h » do 22 mei, 2014 20:20

Ik gooi het gewoon in de kliko die dan inderdaad vreselijk gaat stinken maar heb n hele grote tuin dus altijd wel een plekje voor een stinkkliko.
Er zijn mensen die vriezen vleesafval (en ook de plastic zakjes waar het in heeft gezeten), in. De dag dat de kliko geleegd wordt gaat het dan in 1x mee.
Afbeelding

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » do 22 mei, 2014 20:44

Hier krijgen de katten maar 2x per dag eten, s'morgens prooidier en s'avonds laat als wij naar bed gaan. De volgende morgen is meestal alles op.
Wat niet op gaat doe ik in een plastic zakje met een knoop erin. De kliko gaat wel wat stinken, als er maden komen en die komen meestal toch wel, ook van de karbonade botjes, dan gaat het deksel open en de vogeltjes hebben een prima maaltijd.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » do 22 mei, 2014 21:07

Oh oke. Punt is dat de buren erover beginnen te zeiken :-( Wij hebben echt zeikburen!
Invriezen, om de 1 of andere reden vind ik dat niet zo fris om in me vriezer te leggen.
Onze achtertuin is klein dus de bak staat in de voortuin. Ik moet er echt wat op bedenken.
Maar Vito begint nu zo lastig te doen met eten. Rossi vanavond hills gegeven maar hij mot het niet. Wildmix eet ie beter, en ik kan hem geen ongelijk geven :-)
Maar ik weet nog steeds niet hoe het met zijn blaas gesteld is. Wil toch eigenlijk proberen nog wat urine weg te brengen morgen. Ik hoop maar dat Vito niet eet vanwege het warme weer of dat ie teveel kattengras heeft gegeten. Ik heb inmiddels echt een trauma van katten met gebitsproblemen!

*Bourgondische musketiers*
*Bourgondische musketiers*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 3

Berichtdoor MichelleNL » do 22 mei, 2014 21:13

Kan je niet een grote plastic tas (van de AH ofzo) in je vriezer doen en daarin dan de vieze zakjes? Een keer per twee weken eruit halen en dan in de kliko doen voordat 'ie geleegd wordt. Ik gooi alles in de bak (wel in een grotere zak) trouwens, ik ruik hem niet en hij staat ook bij de voordeur.

Met warm weer eten ze hier ook wat minder hoor, ik geef ze dan ook vaak veel later hun eten.
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ligaa » do 22 mei, 2014 21:24

Eerlijk gezegd hebben wij daar helemaal geen last van. Ze krijgen twee keer te eten op een dag en ze eten praktisch altijd alles op. En anders krijgen ze vijf minuten om te beslissen of ze het niet alsnog willen hebben en dan gaat het weer in de koelkast. 's Avonds mogen ze het dan nog eens proberen en anders doe ik het weg, maar dat gebeurt eigenlijk bijna nooit. Wat er blijft liggen is dan vaak ook al bijna kaalgevreten (soms wat stukjes bot) en dat gaat dan droog en wel de container in, dus daar komen ook niet echt maden op af. Maar wij doen het hier in de groenbak (dat schijnt te mogen) en daar gaat dan ook een keer in de week een grote bak gemaaid gras overheen. Plus gewoon GFT. Dus dat stinkt niet echt.

Zakjes doen wij bij het plastic en die spoel ik licht uit zodat het niet zo stinkt. Maar plastic is hier ook wel snel vol en dan knopen we ze dicht. De echte stinkzakjes (orgaanpakketjes) gaan bij de grijze container in. We hadden laatst wel veel afval van een wilde gans, maar dat was toevallig zo goed getimed dat de dag erna de groenbak aan de weg moest. :P

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » do 22 mei, 2014 21:31

Ik ga ook proberen om later eten te geven. Alleen was en ben ik daarover nog in twijfel. Omdat ik wel wil dat Rossi wat meer vocht binnen krijgt. Drinken doen ze hier echt niet.Wij hebben maar zo een hele kleine iniminie bak. En een groen kleine bak. Ik heb het ook wel in een andere zak gedaan en in de container. Maar ja de bak zit nu al weer vol en deze word woensdag pas geleegd. Wij moeten eigenlijk een grotere bak aanvragen bij de gemeente. Maar dat is er niet van gekomen. En aan de andere kant was ik er al die tijd ook te gierig voor. Als ik teveel afval had dan bracht ik het weg. Maar dat is zo een gedoe elke keer. Dus die grotere bak moet maar aangevraagd worden. Ik zal zien of het dan makkelijker gaat. En ja anders moet ik ruimte maken in de vriezer en het daarin doen. Heb alleen nog steeds zoveel vlees liggen met smaken die ze niet willen eten. En nog steeds niet. Ik denk dat ik dit inmiddels wel weg kan gooien? Ben al vanaf november bezig met rauw voeren. Dus vanaf dat moment met een uitloop naar december ligt het in de vriezer. Ik hoop wel steeds dat ze een keer een andere smaak gaan eten. Maar de wildmix voor blaas en nieren gaat er ook bij beide niet in. Had het voor Rossi gehaald ivm die struviet.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » do 22 mei, 2014 21:34

Tja ze krijgen hier alleen kvv. De rest moeten ze niet. ben er nog niet uit of dat door gebitsproblemen komt. Bij Vito niet denk ik. Die weigert gewoon. Die kan echt de hele dag eten weigeren. dan zijn we makkelijk 15 uur verder op een dag en dan moeten we naar bed. dan moet je wel geven wat ie lust :-( De rest kan dan weg.

*Kleine Tovenaar*
*Kleine Tovenaar*

Berichtdoor Suzanne » do 22 mei, 2014 21:39

ALS ik het al weggooi, zou ik een parte "bak" in de vriezer maken en het daarin terugdoen (jawel) en dan de dag dat de container geleegd wordt meegeven. Maar.. ik ben voor "als ze niet opeten, terug de koelkast in"... en dan staat het max 5 minuten buiten de koelkast en mogen ze het later nog een keer proberen.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » do 22 mei, 2014 21:53

Ja zo gaat het hier ook hoor. Maar als je kat alle keren weigert om iets anders te eten dan alleen wildmix of konijn van tinlo en dat houd ie echt uren vol, dan heb je geen keus. Als wij naar bed gaan en hij heeft nog niks gegeten zijn er 24 uur voorbij voordat het ochtend is. dan heeft de kat dus langer dan 24 uur niet gegeten. Dus dat is geen optie voor mij. Ik heb niet echt ruimte in de vriezer meer en zal die moeten maken door eerst rauw vlees wat ik had gekocht weg te gooien. Dit ligt er al vanaf november. Dus dat moet ik echt even laten liggen totdat de bak word geleegd :-) In de tussentijd zit ik dus met wat ze niet op eten en zeikende buren ;-) Maar nu kan ik het cht niet kwijt in de vriezer.

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*
Aantal katten: 0

Berichtdoor rupa » do 22 mei, 2014 22:18

als ik wat over heb wat weg kan dan doe ik het in een zakje en loop dan met de honden langs een ondergrondse container die zit niet op slot ( zo zijn er bij ons meerdere die niet op slot zitten ) misschien heb jij die mogelijk ook? zo doe ik dat ook met andere dingen wat er bederfelijk is.
als ik deze mogelijkheid niet had dan had ik het ook in de vriezer gedaan net zo lang laten liggen tot dat de container opgehaald word.
wat ik wel altijd doet de verpakkingen waar het vlees in heb gezeten altijd even goed afspoelen voordat het de prullenbak in gaat dat scheelt ook weer de nodige ellende.
gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 4

Berichtdoor Cath » do 22 mei, 2014 23:38

Onze katten doen hier de laatste dagen heeeeel moeilijk! Ik denk ook dat het door de warmte komt!
Wat er s'morgens nog staat gaat de vuilbak in!
Stank??,
Niet echt hoor!!

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » vr 23 mei, 2014 11:49

Hier absoluut geen moeilijkheden met eten, 6 uur krijgen ze hun muizen, en laat op de avond hun Nrv of Kvv. Af en toe blijft er een ieniemiene stukje over.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » vr 23 mei, 2014 17:03

Hier nog steeds moiete met eten. Vind Vito ook niet heel actief. Kan ook door de warmte komen.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Mieke-Navajo » za 24 mei, 2014 05:28

Als poes het laat staan is het tussendoortje voor mijn hondjes. Weggooien doe ik niet aan tenzij het overstuur is.
Warme groet,

Mieke, Frummel, Navajo

https://www.facebook.com/wijetenvlees

Volgende

Keer terug naar Kat & Rauw