Registreren

Woezel, wel of geen combinatie? (brok/vlees)

Hier kun je alles plaatsen over katten en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1
Aantal katten: 2

Woezel, wel of geen combinatie? (brok/vlees)

Berichtdoor katyuca » ma 16 jun, 2014 12:05

De eerste 3 keer at Woezel zijn kvv van Carnivoer (kipsmaak) lekker op! Ik was daar helemaal blij mee uiteraard. Daarna nog wel af en toe wat brokjes tussen door gevoerd (heb nou eenmaal nog een zak staan, die wil ik wel ff opmaken) maar in die tussentijd heeft Woezel nu wel 3 keer gespuugd.. Ook heel naar om te zien natuurlijk.

Dus ik zie af van de combinatie brok/vlees, (of is dat niet de reden geweest van het spugen? Begreep dat het met het verschil in zuur in de maag te maken had namelijk) Maar nu heb ik dus ook andere smaken gehaald. Lam en vis. Alleen de lams variant eet Woezel helemaal niet graag. Eerste keer nog wel enigszins, maar nu weigert hij het helemaal. Nu zie ik een kat ook niet snel een lam eten natuurlijk :roll: haha

Daarna weer kip geprobeerd maar dat weigerde hij ook ineens...
Na een hele dag niks gegeten te hebben heb ik toch maar zn brokjes gevoerd... Stom. Want vanmorgen lag er weer kots op de keuken vloer. Vanmorgen weer kip geprobeerd en maar gewoon laten staan. Zie dat hij het inmiddels wel weer heeft op gegeten..

Maar het voelt toch niet helemaal lekker.. wilde dit even kwijt.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Re: Woezel, wel of geen combinatie? (brok/vlees)

Berichtdoor daatje » ma 16 jun, 2014 12:24

Brok en rauw gaan moeilijk samen, beter is het om een goed blik natvoer te kopen en dit bij de Kvv te doen, dan steeds een beetje minder natvoer, het gewenningsproces aan rauw verloopt dan meestal wat beter, al zijn er katten die gelijk liever Kvv of Barf eten :D .
Vis en lam eten die van mij niet, ze lusten het niet. Dante krijgt vis van Almo en Amora is dol op sprotjes.
Probeer eens konijn of eend dit wordt meestal wat makkelijker gegeten.
Gemalen kwartel zijn ze hier dol op.
Het is uitproberen met katten, ze zijn eigenwijs hè :twisted:

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1

Re: Woezel, wel of geen combinatie? (brok/vlees)

Berichtdoor katyuca » ma 16 jun, 2014 13:04

Ja, dat zijn ze zeker! Maar aangezien Woezel de kip variant in eerste instantie gewoon meteen goed at dacht ik, het valt wel mee met die schat van me. Maar hij is toch iets moeilijker dan gedacht :P

Keer terug naar Kat & Rauw