Registreren

Kvv voor kittens

Hier kun je alles plaatsen over katten en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1
Aantal katten: 2

Kvv voor kittens

Berichtdoor BONO XL » vr 29 aug, 2014 16:41

beste mensen ,

Bij deze hoorde ik graag jullie mening over KVV voor kittens.
Ik heb net 2 kittens uit het asiel gaan halen , ze kregen daar brokjes maar ik zou graag overschakelen naar kvv.
Ik heb alleen wat schrik voor de overschakeling , omdat de kittens redelijk verzwakt zijn . ze heben nog last van de niesziekte en 1 van de 2 heeft vermoedelijk ook een schimmelinfectie. Gaan ze geen last krijgen van diarree ,ontgiften ,... en daardoor mss meer verzwakken?? Of zou ik mss toch maar wachten tot ze volledig hersteld zijn?? Ik heb speciale kvv gaan halen voor kittens.
Ohja de kittens zijn ongeveer 3 maanden oud.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Re: Kvv voor kittens

Berichtdoor daatje » vr 29 aug, 2014 19:54

Ik zou wel meteen beginnen met Kvv en wel om de rede dat er zoveel goeds zit in rauw voeren, dat ze dat ook hard nodig hebben. Het kan zijn dat ze het niet meteen lusten, je kunt dan proberen om er heet water overheen te gieten en te laten afkoelen. Je kan het ook mengen met wat blikvoer en dit langzamerhand afbouwen. Het is belangrijk dat ze nu zeker blijven eten. Je schrijft vermoedelijk een schimmelinfectie, de DA kan monsters nemen van huid etc. Als het dat is moet het wel behandeld worden.

Wat voor Kvv heb je gekocht? Tinlo geeft harde ontlasting bij de meeste katten, hier moet je dus wat spiervlees bijvoeren.
Je hebt rotzooi en goede KVV. Goede merken zijn Carnivoer, Carnibest, All Animal, Haaksbarg. Je kunt op Voervergelijk.com kijken naar de verhoudingen van Kvv.
Ik zou kiezen voor enkelvoudige KVV, hier zit alles in van 1 dier dus ook het bot. De meeste complete KVV hebben toegevoegde mineralen en vitamines en een andere calciumbron.

Eventueel kun je nog een probiotica door het voer mengen voor de goede verterings enzymen.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » vr 29 aug, 2014 20:04

Even een toevoeging, ik zou de brokken zo wie zo de deur uit doen en wat goed blikvoer inslaan zonder granen. Almo is een blikvoer, duur dat wel voor 2 katten, maar er zijn meer goede blikvoedingen. Dit kun je als ze nu echt geen Kvv lusten beter geven. In blikvoer zit nl. vocht en dat hebben katten nodig. De meeste katten drinken niet genoeg op brok.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor BONO XL » za 30 aug, 2014 00:35

hey Daatje,

Momenteel geef ik ze royal canin , pediatric growth dit is met antioxidanten voor de natuurlijke weerstand.
ik ben er ook niet voor maar aangezien ze zo verzwakt zijn en ze er van eten, krijgen ze dit nog even .
ben ondertussen bezig met de kvv te geven maar enkel één van de twee eet (smult) hiervan, vandaar dat ik nog even de brokken laat staan.
het merk van kvv dat ik nu heb is van carnibest. Met de tijd wil ik er ook nog koudgeperste brokken van het merk exguise bijgeven , want we hebben hier ook nog 2 volwassen katten rondlopen die het ook gewoon zijn om er heel de dagen aan te kunnen.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor BONO XL » za 30 aug, 2014 00:37

Ahja de DA heeft staaltjes genomen en we wachten het spooronderzoek af, daarom dat de 2 kittens momenteel gescheiden zijn van onze andere dieren .

Keer terug naar Kat & Rauw