Registreren

Ben ik op de goede weg en hoeveelheden

Hier kun je alles plaatsen over katten en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 0
Aantal katten: 2

Re: Ben ik op de goede weg en hoeveelheden

Berichtdoor Louise1 » vr 05 dec, 2014 12:39

Ik zal even updaten, ik heb veel aan jullie tips gehad! Erg leuk dit forum, ik zou het best leuk vinden om mee te blijven posten, maar betwijfel of ik iets kan toevoegen met mijn onervarenheid :wink:

Het gaat volgens mij best goed, twee van de drie katten eten prima. Voorlopig wil ik het even op de twee smaken tinlo en de darf houden en dan langzaam uitbreiden. Ik geef ze nu 's morgens, rond 17 uur, en rond 22 uur.

Wat vinden jullie van de 3% lichaamsgewicht voeren? Ik lees dat het aan de lage kant is, en het zijn natuurlijk nog wel een beetje kittens, maar ze wegen al flink wat, 4 a 5 kg. Zijn allen ook binnenkat en gecastreerd.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » vr 05 dec, 2014 12:57

Kijk hoe ze eruit zien, zijn ze vettig of juist schraal. Met rauw voeren, voer je op het oog. Mijn katten kunnen naar buiten, en met dit koude weer eten ze soms wel het dubbel, het zijn dan ook actieve katten die in de tuin, boompje in en uit gaan. Als ze gecastreerd zijn hebben ze in verhouding wat minder nodig.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Louise1 » vr 05 dec, 2014 14:10

Dat had ik al gelezen inderdaad, dat het weer ook een rol speelt. Ik houd het even zo en dan kijk ik het verder aan. Bedankt voor je tips. Als ze helemaal over zijn, kan ik ze dan af en toe een maaltijd brok geven als verwennerij?

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » vr 05 dec, 2014 14:38

Ik zou geen brokjes als maaltijd geven, die van mij kunnen dat niet aan. Wijlen mijn buurvrouw zette weleens een bakje brokjes voor mijn katten klaar, en ik maar niet begrijpen waarom ze steeds overgaven tot ik erachter kwam waar ze brokjes aten.
Ik zou gewoon wat snoepjes geven. ik doe ze in een puzzel, maar ik gooi ze ook weleens door de kamer als de honden er niet zijn.
Niemand kan je natuurlijk verbieden om brok te geven. Je hebt ook die ballen waar ze mee kunnen spelen en dat er een brokje uitvalt.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Louise1 » vr 05 dec, 2014 15:01

Tot nu toe hebben mijn katten nog nooit overgegeven. Hoe zit dit bij anderen hier op het forum?

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » vr 05 dec, 2014 17:39

Ik heb wel een kat die overgeeft als ik hem niet in de juiste porties eten geef, omdat hij gigantisch schrokt, kuikens in 2 happen naar binnen slikt als hij de kans krijgt. Maar hij krijgt geen brokken, dus daar ligt het niet aan. Hij eet gewoon te snel. (erg irritant!) Toen hij nog naar show ging heeft hij weleens een blikje gehad, dat lag er ook zo weer uit... Hij had beter als hond geboren kunnen worden. :wink:

Een hele maaltijd brok zou ik ook niet zo snel geven, maar een paar als beloning kan prima, als je dat graag wil. :)
Hier eten ze overigens ook graag gedroogde vleessnoepjes.

Succes hoor met alles, en als je nog vragen hebt..daar zijn we voor!

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*
Aantal honden: 1

Berichtdoor Vivianneb » vr 05 dec, 2014 19:36

Hier ook een kat die helemaal op rauw staat nu, heeft voor ik honden had altijd op brokjes gestaan. En ik heb het geleidelijk gedaan (ook omdat het nog niet in mijn systeem zat om 2 keer per dag vlees eruit te halen dus heel eerlijk, bij mij kreeg ie wel gewoon een bak brokjes als ik het vergeten was). Eigenlijk nooit een probleem geweest, alleen dat hij op een gegeven moment die brokken echt liet staan en vlees "eiste"
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Louise1 » ma 08 dec, 2014 14:06

@Vivianne: Ah, dus dat is dan toch een teken van gewenning, dat jouw kat vlees eist. Wat zijn katten ook eigenwijs en grappig he...

Hier eten ze nu netjes hun maaltijden op, maar soms laten ze opeens een volledige maaltijd staan en weigeren ze te eten. Als ze dat 's morgens doen ga ik echt met een rotgevoel de deur uit :( vind het toch een naar idee dat ze dan tot 17u (ongeveer) moeten wachten op hun volgende kans om te eten.... Hoe doen de anderen dit?

@Ester, bedankt weer voor je reactie. Super leerzaam dit forum. Ik zie wel eens speciale voerbakjes tegen schrokken, maar die zijn vast niet handig om de nrv die jij geeft in aan te bieden :wink:

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » ma 08 dec, 2014 14:13

De meeste katten wennen er wel aan, dat je niet de hele tijd eten hebt staan. Het is hun eigen keuze om niets te eten, als ze trek hebben eten ze wel. Misschien zitten ze soms nog vol van de maaltijd ervoor?

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1
Aantal katten: 12

Berichtdoor Mimosa » do 18 dec, 2014 00:26

Ik vind dat ze een normale hoeveelheid eten voor gecastreerde binnenkatten van die leeftijd. Ik voer mijn katten wel 3 keer per dag, maar niet altijd op dezelfde tijdstippen. Als ik werk dan moeten ze lang wachten op de tweede maaltijd, maar voordat ik ga slapen geef ik ze nog een keer. Mijn katten vinden haaksbarf eend het lekkerst, dat is altijd heel snel op, misschien kan je dat ook eens proberen. En aangezien katten van afwisseling houden kan je ze af en toe ook een portie hart geven, in blokjes gesneden, dan hebben ze ook wat te kauwen. Of kippenhartjes ongesneden.

Vorige

Keer terug naar Kat & Rauw