Registreren

Ontdooien

Hier kun je alles plaatsen over katten en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal katten: 2

Ontdooien

Berichtdoor Pipje » vr 09 jan, 2015 22:32

Hoi,

Ik zag wel een topic over ontdooien en weer invriezen.

Maar ik vroeg mij af of jullie de porties in de koelkast laten ontdooien of buiten de koelkast.

Hoe doen jullie dat voor de volgende ochtend als je moet werken en het gelijk wilt geven?

Gr.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Re: Ontdooien

Berichtdoor daatje » vr 09 jan, 2015 23:02

Ik heb dag porties in zakjes. S'ochtends haal ik er 1 zakje uit en leg het in de koelkast. Daar ligt dus al een portie in van de ochtend ervoor. Het duurt best lang voordat ontdooid is.

*Mentrix*
*Mentrix*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 1

Berichtdoor flynn » vr 09 jan, 2015 23:43

gewoon op kamertemperatuur ontdooien.
mijn kat wil geen koud voer.

*Bourgondische musketiers*
*Bourgondische musketiers*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 3

Berichtdoor MichelleNL » za 10 jan, 2015 00:01

Ik haal het hier 's avonds uit de vriezer, wat ze 's ochtends eten ontdooi ik in de oven (terwijl hij uit staat hé, anders pakt Muis of Dio het :roll: ) en wat ze 's avonds eten ontdooi ik in de koelkast. Werkt prima hier, soms komt het voor dat het nog heel erg koud is of zelfs nog licht bevroren is - als ik het veel te laat uit de vriezer heb gehaald.
Afbeelding

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*
Aantal katten: 0

Berichtdoor rupa » za 10 jan, 2015 10:23

gewoon heel simpel laten ondooien in de koelkast en je hoef het eten echt niet koud te geven en ook niet op kamer temperatuur.
hier word iets uit de koelkast gepakt wat een dag van te voren uit de vriezer is gehaald en doe het in de bakje en laat het 15 minuten voordat het gegeven word op de aanrecht staan dan is ieder geval de kou er af voordat ze het kunnen eten.
en die 15 minuten is gelijk ook een mooie tijd om hun supplementen er in te laten trekken.
bepaalde producten haal ik 2 dagen van te voren uit de vriezer en lig het in de koelkast bv pens heeft een langere dooi-tijd maar naar een tijdje barfen kom je er van zelf wel achter welk product een langere dooi-tijd nodig heeft, dit geld ook over de aantal kilo's die je per nodig heeft want een grotere hond eet meer dan een kleinere hond.
gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*
Aantal katten: 1

Berichtdoor sjuutje » za 10 jan, 2015 22:07

Ik moet hier per dag ongeveer 1,5 kilo vlees ontdooien en dat gaat niet makkelijk in de koelkast. Het meeste is toch wat "in elkaar gedeukt" als het ingevroren is en dan duurt het langer voor het ontdooit is.
Op dit moment wil het prima overdag ontdooien in de garage (= koel) en voor de nachten haal ik het naar de bijkeuken (zeker als het buiten vriest want dan vriest het ook in de garage :voer46: ). In de zomer is het ontdooien weer een hele andere uitdaging :voer45:
Working kelpie, leuk, onuitputtelijk, lief en helemaal gek... oftewel Joy

*Katten Pareltjes*
*Katten Pareltjes*
Aantal katten: 9

Berichtdoor Ellenita » zo 11 jan, 2015 20:12

ik laat het ontdooien op kamertemperatuur ,
Energieknufjes van mij en mijn pareltjes
Afbeelding

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8

Berichtdoor Eranthe » wo 14 jan, 2015 22:38

Ik haal het er 's avonds laat uit en laat het 's nachts buiten de koeling ontdooien. In de loop van de ochtend wordt er gevoerd. In de zomer haal ik het er een avond eerder uit en laat het in de koelkast ontdooien. Een klein half uur voor het voeren haal ik het uit de koelkast en geef het de honden en katten. Aangezien de katten meerdere keren per dag eten laat ik een deel van hun eten nog lang in de koelkast liggen.
Groetjes, Karen

Keer terug naar Kat & Rauw