Registreren

Blikmans éindelijk ook aan het rauwe vlees

Hier kun je alles plaatsen over katten en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 1

Blikmans éindelijk ook aan het rauwe vlees

Berichtdoor sjuutje » ma 09 feb, 2015 21:53

Ik durf niet te hard te juichen maar Blikje, mijn kat van 5 jaren, eet nu al bijna 1,5 week KVV :voer5: :voer5:

Ik had het al een heel aantal keren geprobeerd. Eerst al een paar keer toen mijn andere kat nog leefde maar die is 2 jaar geleden ingeslapen. Blikje haalde zijn dikke neus op voor het rauwe vlees en ook gewoon vies blikvoer wilde hij niet eten... alleen brokjes waar hij ook steeds zinniger in werd. Zo at hij een tijdje een bepaald merk en dan ineens besloot hij dat hij het niet meer hoefde en at hij ineens zo 1 of 2 dagen (bijna) niets. Daarnaast spuugde hij zeer regelmatig zijn brokjes eruit, vaak niet eens gekauwd, ving hij vaak vogels en muizen die hij half opat en die ik later dan weer terugvond in de gang... niet smakelijk :voer1:

Afgelopen maand besloten dat ik een high sensitive brok ging halen, dit hield hij wel binnen gelukkig. Ondanks dat besloten dat ik het nog één keer wilde proberen met rauw vlees en bij de dierenwinkel hadden ze weer een nieuw merk KVV voor katten. Makkelijk te proportioneren in kleine blokjes.

Dus nu krijgt hij om 06.00 rauw vlees en om 18.00 ook. Tussen door krijgt hij om 12.00 en om 24.00 nog een kleine hoeveelheid brokjes (ik wil voorkomen dat hij gaat vasten want als hij langer als een dag niet heeft gegeten dan krijg ik hem haast niet meer aan het eten is mijn ervaring). De brokjes gaan via een voermachine dus voer ik niet zelf, het vlees wel. De hoeveelheid brokjes breng ik steeds iets verder terug en de hoeveelheid vlees voer ik iets op.

Ik had het idee dat vlees = aandacht misschien ook een goede motivatie zou zijn.

Tot nog toe gaat het erg goed en ik hoop dat het zo blijft. Hij spuugt niet meer en alleen daar kan ik al heel blij van worden.
Working kelpie, leuk, onuitputtelijk, lief en helemaal gek... oftewel Joy

*Bourgondische musketiers*
*Bourgondische musketiers*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 3

Re: Blikmans éindelijk ook aan het rauwe vlees

Berichtdoor MichelleNL » ma 09 feb, 2015 22:19

Hey, wat goed! :voer20: Hopelijk blijft het zo gaan, dit is al een heel goed begin! :voer5:
Afbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor Ester » wo 11 feb, 2015 15:33

Wat een goed begin al, super!
Katten blijven je verbazen...!

*Katten Pareltjes*
*Katten Pareltjes*
Aantal katten: 9

Berichtdoor Ellenita » do 12 feb, 2015 09:58

geweldig!!!!
Energieknufjes van mij en mijn pareltjes
Afbeelding

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Berichtdoor daatje » do 12 feb, 2015 13:00

Goed zo, :voer20:

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8

Berichtdoor Eranthe » za 21 feb, 2015 22:12

Wat fijn dat het zo goed gaat. :voer20:
Gaat Blikje in het vervolg als Kvv'tje door het leven. :mrgreen:
Grapje hoor, ik vind Blikje een hartstikke leuke naam. Hier in huis loopt een kat met de naam Poffertje. :voer7:
Groetjes, Karen

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*

Berichtdoor sjuutje » ma 23 feb, 2015 19:40

Eranthe schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat. :voer20:
Gaat Blikje in het vervolg als Kvv'tje door het leven. :mrgreen:
Grapje hoor, ik vind Blikje een hartstikke leuke naam. Hier in huis loopt een kat met de naam Poffertje. :voer7:

Blikje heette eigenlijk "bliksem Mcqueen" van dat rode autootje. Mijn zoon noemde wilde hem graag zo noemen toen we hem hadden meegenomen bij een kennis vandaan. Vervolgens werd het Bliksem en nu eigenlijk meestal Blikje, Blik, Piebe, Blikbeest Blikkeding, Blikmans, Klojo etc....

Hij doet het overigens nog steeds goed op zijn KVV, de brokjes ondertussen volledig weggelaten :voer5: (hij kotst ze nu zelfs uit....) en om te voorkomen dat hij te snel eet heb ik een antischrokbak voor kleine hondjes gekocht en daar smeer ik nu zijn KVV in uit, moet ie alles er rustig uitlikken waardoor het rustig naar binnen gaat en er ook in blijft.
Ik voer nog 2 maal per dag, zou graag 3 keer doen maar dat lukt niet, tijdtechnisch. Hij laat nu regelmatig wat staan en in mijn beleving krijgt hij dus wel iets te weinig binnen.
Op mijn vrije dagen probeer ik dat te compenseren door hem dan extra te geven.

Komende donderdag gaat ie naar de dierenarts en laat ik zijn gebitje van tandsteen ontdoen (hij riekt uit zijn bekje), helaas wel onder narcose maar dan kan het ook even goed schoon.

Hij heeft wel duidelijke voorkeuren voor KVV en lust maar weinig soorten.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » ma 23 feb, 2015 22:07

Een soort die ze hier niet echt lekker vinden is Fazant. Dit haal ik eruit met hun lievelingseten Konijn. Ik leg het tegen elkaar aan of onder of bovenop. Dit laat ik samen ontdooien en dan eten ze het wel.
Misschien ook een tip voor jou.

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*

Berichtdoor sjuutje » ma 02 maart, 2015 22:48

Het gaat nog altijd goed met Blikje en zijn rauw voer. Hij heeft vanavond zelfs een stukje konijnkarkas gegeten...
Ik had het voor de honden liggen en heb hem een klein stukje gegeven om te proberen, nu weet ik dat hij konijn echt héél lekker vindt dus dit ging er, na enig aandringen van mijn kant, goed in.
Hij moest even begrijpen dat je dat ook kon eten blijkbaar.

Zijn tanden zijn schoongemaakt door de dierenarts vorige week en eigenlijk viel het reuze mee met het tandsteen. Dat wat er zat is weggehaald.
Ik ben blij en tevreden met hoe hij het nu doet, hij heeft niet meer gespuugd en wil goed eten. Geen brokjes meer tot nog toe.

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor Ester » di 03 maart, 2015 19:40

Wat een geweldig nieuws zeg!
Ha, wie had dat nou gedacht. Heel fijn dat hij het zo goed doet!

Keer terug naar Kat & Rauw