Switch to full style
In deze rubriek kun je honden- en kattenfokkers vinden die hun pups of kittens afspenen op rauwe voeding.
Plaats een reactie

puppymelk recept met geitemelk

do 21 mei, 2015 16:37

Help!!??

Weet iemand het recept hiervan? Ik weet dat het er is, maar kan het niet meer vinden. Heb 14 pups liggen, moeders heeft 2 weken volop melk gehad, maar nu lijkt het terug te lopen. Ik wil dus gaan bijflessen. Famfood is echter niet te krijgen, tot pas na de pinksteren, dat duurt dus te lang...

Re: puppymelk recept met geitemelk

do 21 mei, 2015 23:05

Heb je hier iets aan, Finita:

In geval VAN NOOD (bijvoorbeeld tijdens verblijf in het buitenland) zou u zelf puppymelk kunnen maken van ;

250 ml volle melk, mag koemelk maar ook geitenmelk zijn
1 geklopt rauw ei
30 ml volle slagroom (eventueel te vervangen voor margarine of boter)
20 gram suiker
2-3 druppels citroensap, dit laatste ingredient pas toevoegen in het flesje voordat de pup gaat drinken en dient om de lactose af te breken. Wanneer eenmaal citroensap aan de melk is toegevoegd kun je deze niet meer bewaren.

do 21 mei, 2015 23:09

Ik vind ook nog deze:

Het beste recept voor flessenpups is dit:

“Fortified Milk Mix”

250 ml volle melk (geitenmelk is veruit het beste)
20 ml. volle yoghurt (nog beter is volle biogarde)
2 rauwe eidooiers (niet het eiwit)
10 ml koud geperste olie (het beste is lijnzaadolie)
10 ml honing
1 vitamine B-complex tablet, fijn malen/stampen
250 mg vitamine C (Ester C is de beste), maar het mag ook een vit. C tablet zijn, fijn gemalen/gestampt

Alles goed mixen!

Ik heb dit recept al aan menig radeloze pleegouders welke pups hadden die maar niet aankwamen gegeven en het heeft tot nu toe altijd gewerkt.

vr 22 mei, 2015 07:33

Suiker?

Het 2e recept klinkt wel goed. Al ken ik ook fokkers die gewoon geitenmelk geven, zonder recept. kan dat eigenlijk niet dan? ?
Plaats een reactie