Registreren

[BEANTWOORD] Ouderdom

Vraag & antwoord 26 t/m 30 november 2012.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Jumping Binky*
*Jumping Binky*

[BEANTWOORD] Ouderdom

Berichtdoor Hetty » wo 28 nov, 2012 18:31

Pas geleden is er weer een nieuw "medicijn" van novartis gekomen voor oudere honden. Dit zou onder andere de doorbloeding bevorderen van de organen.
Weet helaas zo de naam even niet, ga ik morgen nakijken.
Zo zijn er nog zat andere supplementen voor oudere honden. Hills heeft er zelfs een voer voor ontwikkeld..

Vind jij dat het nodig is om oudere honden anders te voeren? Of eventueel supplementen toe te voegen?
En vanaf welke leeftijd is een hond een senior vind jij?
Mijn hond is nu 8 jaar en volgens het foldertje van novartis zou ik dus zeker hun peper dure medicatie moeten geven wat ik zelf nogal onzin vind.
Wat kun jij hier voor advies over geven?

(Zag dat Annemiek in dezelfde richting dacht, mijn vraag dan met name even over de supplementen)
Afbeelding

Afbeelding

*West Friese Jagers*
*West Friese Jagers*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 2

Re: Ouderdom

Berichtdoor jeanine » wo 28 nov, 2012 21:11

ik lees bij deze vraag ook even mee, mijn 2 oudsten honden zijn 13 1/2 en 12 1/2 jaar. van 13 1/2 is af en toe een beetje de weg kwijt, flink doof, wat minder zicht. qua voeren heb ik niks veranderd maar zit wel eens te denken over supplementen, cholodin?
Afbeelding

*Jumping Binky*
*Jumping Binky*

Berichtdoor Hetty » do 29 nov, 2012 13:16

Het middel waar ik het over had is van AST en heet vitofyllin.
http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=252
Afbeelding

Afbeelding

*Dierenarts*
*Dierenarts*
Aantal honden: 3

Berichtdoor Tannetje » do 29 nov, 2012 15:13

Betse Hetty,

Zolang ze fit en vrolijk zijn zou ik niets veranderen. Dus niet omdat ze een bepaalde leeftijd bereikt hebben maar iets gaan geven. Het is ook de vraag wanneer een hond of kat oud is. Met 8 jaar vind ik een hond nog niet echt oud, tenzij het een echt groot ras is als een Duitse Dog.

Als ze wel gebreken gaan vertonen kun je met supplementen of kruiden gaan werken. Bij dementieachtige verschijnselen of onrust 's nachts is Cholodin een goede. Vaak kunnen spierversterkers als Spiersupport of Puur Spier helpen. Een multivitamine bij onvoldoende energie.
Maar dus steeds afgestemd op de klachten. Dus het is niet zo dat er een supplement is dat voor alle oude dieren goed is.

Die Vitofylline kende ik nog niet. ik ben altijd in eerste instantie erg terughoudend met dit soort preparaten. Eerst maar eens even afwachen wat het allemaal gaat doen en wat de bijwerkingen zijn.

Soms kun je ook met gerichte homeopatische middelen of zeker met Chinese kruiden en acupunctuur zorgen dat ze meer energie krijgen
Afbeelding

Keer terug naar Gastschrijver Tannetje Koning (2012)