Registreren

Kassa groen

Hoekje voor publicaties, nieuwsbrieven en voor alles wat in de media komt m.b.t (natuurlijke) huisdiervoeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Kassa groen

Berichtdoor daatje » zo 16 nov, 2014 12:02

Voor wie wil kijken, morgenavond in Kassa groen, een stukje over Barf, helaas ook met Esther Plantinga of dit wel gezond is voor je hond. Jammer dat Kassa niet een objectief iemand heeft uitgenodigd. Bijv. Tannetje of Erwin.

*Neverending story*
*Neverending story*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Re: Kassa groen

Berichtdoor mandarijn » zo 16 nov, 2014 12:14

Als de uitzending net zo is als vorige keer met de kokosolie, dan is Barf heel slecht.
Met de kokosolie hadden ze iemand van Wageningen. En kokosolie was het slechtste wat er was volgens de uitzending.
Afbeelding
Groetjes Jessica

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*

Berichtdoor rupa » zo 16 nov, 2014 12:19

alles wat goed is word als slecht betiteld, ze zijn meer het slechte aan het promoten dan het gezonden, dat word me steeds duidelijker gemaakt.
je moet juist slecht eten andere breng je niks op bij de medici.
gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

*Bourgondische musketiers*
*Bourgondische musketiers*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 3

Berichtdoor MichelleNL » ma 17 nov, 2014 17:02

Even omhoog halen, vanavond dus, om 19.20 op NPO 2.
Afbeelding

*Neverending story*
*Neverending story*

Berichtdoor mandarijn » ma 17 nov, 2014 23:41

Ik heb gekeken. Vond EP niet echt overtuigend. En die opmerking op het laatst, dat honden helemaal niet duurzaam zijn. Dat je beter een cavia of konijn als huisdier kunt nemen, is beter voor het milieu. Is misschien niet zo'n slecht idee. Kunnen ze als prooidieren dienen voor de honden :voer46:

De dame (Lizzy) had wel heel mooie spikkels. En ze bracht het leuk. Ging nog even in op de ingrediëntenlijst van de brokken en vroeg voor de camera waarom er überhaupt kleurstoffen, smaakstoffen, conserveermiddelen, etc in de brokken moesten zitten. Ook dat er maar 4% "vlees" (dierlijk bijproduct, diermeel, etc) in de zak brokken zit wees ze op. Helaas was het programma te oppervlakkig om daar op in te gaan.

Hoewel EP daarop antwoordde dat de kleurstoffen vooral voor de baasjes erin zitten en zodat die het idee krijgen/hebben dat hun honden hun "groenten, vlees en bot" met de brokken allemaal binnenkrijgen.

Hier de link naar de uitzending:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/honden-gaan-voor-het-raw-food-dieet/speel/1/
Afbeelding
Groetjes Jessica

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » di 18 nov, 2014 00:34

Bedankt voor de link, ik heb het ook even gekeken. Jammer die bangmakerij over vast zittende botten.
En ik kies mijn huisdier toch niet uit op duurzaamheid, wat is dat voor onzin? Komen op de huisdieren straks ook groene, oranje of rode stickers die de duurzaamheid aangeven zoals op koelkasten?

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » di 18 nov, 2014 11:23

Ik vond het helemaal niks, hoe kun je dit aan mensen brengen, deze oppervlakkigheid.
En bangmakerij, dat elke rauwvoerder uit moet kijken met botten voeren.

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*

Berichtdoor rupa » di 18 nov, 2014 11:40

wij hebben zelf ook de uitzending bekeken en ik zie het niet als bangmakerij.
een gewaarschuwd mens telt voor twee.
de kans dat het verkeerd gaat is aanwezig zeker als je je niet goed inleest en maar wat doet ( en dat komt voor ) en dat kan je beter voorkomen door je goed in te lezen.
en toch raad ik aan om handschoenen te gebruiken tijdens het bewerken van het rauwe vlees :voer46: dit om infectie te voorkomen.
gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8

Berichtdoor Eranthe » wo 19 nov, 2014 23:37

Hier gebruik ik ook handschoenen Paulien. Ik heb altijd wel ergens een stroopvelletje of een wondje. Better safe than sorry. :wink:
Ik heb het stukje van de uitzending gezien. Ach, van mevrouw Plantinga heb ik al veel gelezen en gezien. Ze zal altijd wel blijven waarschuwen voor de risico's van rauw voeren en ik zeg ook niet dat ze er niet zijn, maar met voldoende hygiëne in acht genomen valt het allemaal wel mee. Mijn kinderen waren ook nog jong toen ik met rauw voeren begon. Er is er nog nooit een ziek geworden van mijn manier van voeren.
Het stukje van Lizzy met haar Dalmaten vond ik leuk en wat zien de honden er mooi uit hè? Geen spat overgewicht. Dat is zo fijn aan rauw voeren. :wink:
Groetjes, Karen

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Mieke-Navajo » zo 23 nov, 2014 14:13

Heb het gezien en tja, blijf gewoon doen met wat ik nu doe. Alles heeft risico's en gevaren, ook brok voeding..

Vlees heeft mijn honden sterker gemaakt en voorkomt nu dat Bo dichtgroeit (gecastreerd) en Navajo heeft die behoorlijk heftige giardia maar mooi van zich afgeschud dankzij die vlees en stel dat ze perrongeluk in het wild iets van een dood beest opeten hoef ik niet meteen doodsbang te zijn dat ze wat oplopen omdat hun maagzuur nou eenmaal sterker is als brokhonden.

Vind mij goed bezig zo en heb 2 kerngezonde honden. :voer5:
Warme groet,

Mieke, Frummel, Navajo

https://www.facebook.com/wijetenvlees

Keer terug naar Mediatheek