Registreren

voedseldrogers

Hier kun je alles plaatsen over honden en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar

voedseldrogers

Berichtdoor Benjy » zo 25 okt, 2009 10:22

Ik ben op zoek naar een voedseldroger. Heel veel wil ik er nou ook weer niet voor uitgeven want ik denk dat ik hem daarvoor te weinig ga gebruiken.

Zelf kwam ik hier de Bomann Dörrautomat DR435CB Dörr-Automat Obsttrockner Dörrgerät DR 435 CB tegen:
http://www.holland-letz.de/shop/
Staat onder sonst. Elektrogeräte

Zijn er mensen die deze droger kennen?

Verder:
Kun je ook 2 soorten drogen door elkaar of geeft dit een andere smaak aan het product?
Afbeelding

Groetjes,
Nicole en Benjy
Ernie (r.i.p.) en Eddy (r.i.p.)

*Yola van Goud*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 0

Berichtdoor veramon » zo 25 okt, 2009 12:00

Ik ken die droger niet, maar er staat op het forum veel meer geschreven over drogers, bv hier:
viewtopic.php?t=25640

En als je verderop in dit topic kijkt misschien ook wel..
Succes met de aanschaf van een droger!

Snuffelaar

Berichtdoor Micky » zo 25 okt, 2009 14:18

voedsel drogen? :shock: voor je hond? nooit van gehoord. waar mag dat goed voor zijn?

*Haagse Podenco's*
Aantal honden: 2

Berichtdoor Aquillo » zo 25 okt, 2009 14:27

Micky,
Misschien weet je niet dat rauw vlees ook gedroogd kan worden om op deze manier een natuurlijke en gezonde snack of trainingsbeloning aan je hond te kunnen geven :wink:
En je hebt vast wel van Tuti Frutti gehoord? Gedroogde vruchten..oh rozijnen, abrikozen, banachips..etc etc. Dat wordt ook gedroogd in een voedseldroogmachine hoor. :wink:
Groetjes, Cynthia

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

*Everlasting Joy*
Aantal honden: 4
Aantal katten: 1

Berichtdoor Mik » zo 25 okt, 2009 14:28

Micky schreef:voedsel drogen? :shock: voor je hond? nooit van gehoord. waar mag dat goed voor zijn?

:mrgreen:
Er zijn eigenlijk 2 goede redenen ....
De eerste, als beloning. Door zelf stukjes vlees te drogen heb je beloningsstukjes waar je zeker van weet dat er geen kunstmatige kleur-geur en smaak stoffen en granen inzit. Vooral voor honden met een allergie, maar ook als je graag NRV voert, weet je dus 100% zeker dat er geen troep in zit, en ze vinden het ook nog eens super lekker !
Tuurlijk kun je ook gedroogde pensstaafjes end ergelijke kant en klaar kopen, maar dat is echt een heel stuk duurder.
En als tweede. Als je iets hebt wat ze niet lusten, maar je wel graag wilt dat ze het eten, bv lever. Er zijn honden die het vers echt niet willen eten, maar gedroogd vinden ze het heerlijk. Je kunt ze op die manier aand e smaak laten wennen en dan langzaam over gaan op steeds minder gedroogd-rauw.
En er zijn nog wel meer redenen.... tis ook gewoon leuk om te doen :wink: :wink:
En als je teveel van iets hebt, kun je het drogen en buiten de vriezer bewaren....
en,..... vul me maar aan.......
Afbeelding

Snuffelaar

Berichtdoor Benjy » zo 25 okt, 2009 17:12

veramon schreef:Ik ken die droger niet, maar er staat op het forum veel meer geschreven over drogers, bv hier:
viewtopic.php?t=25640

En als je verderop in dit topic kijkt misschien ook wel..
Succes met de aanschaf van een droger!

:lol: :lol: :lol: Dat is dus degene die ik op het oog heb!
Afbeelding

Groetjes,
Nicole en Benjy
Ernie (r.i.p.) en Eddy (r.i.p.)

Gevorderde
Aantal honden: 2

Berichtdoor Golden Bentie » zo 25 okt, 2009 21:29

Ik heb een voedseldroger via iemand die barfplaats komt, een nieuwe. Van 34 euro, werkt perfekt. Hij is via kiala bezorgt en ik heb er al een paar keer ingedroogd. Bentie vindt het super.

Ik heb een Bomann Dörrautomat.

Die van mij heeft 5 trays. Kan verschillende soorten vlees naast elkaar en ook groente, is wat je wilt. Werkt gewoon perfekt.

En als je op de hondenschool moet volgen bijv. lekker het vlees over je hand halen en je hond volgt als een tierelier, maar dan moet hij wel een goede neus hebben. Een speciaal beloninkje.

Keer terug naar Hond & Rauw